Thursday, October 31, 2013

Kita-kita

Kita-kita akhir ini selalu terbebat dengan tugasan mengapung segala macam materi data dalam trafik maya. Kita-kita makin terbebat dengan segala macam sistem cetusan ideologi manusia bijak pandai. Sistem-sistem ini menguras segala ruang masa dan tenaga dengan tugasan mengawal sumber yang bertindan. Sistem trafik maya telah merosak segala momen indah yang sepatutnya ada dalam profesion ini. Akur, baiklah; kita-kita akur dengan kepatuhan skala 100 walau hati kita-kita risih. Sistem trafik maya ini sudah cukup membuat sejuta rimas keliling kepala.


P/s: tolong ketuk kepala aku, aku mahu lihat bintang-bintang pula sebagai ganti rimas di kepalaku.

Tuesday, October 29, 2013

Rimas

Emosi Serius = ChenTa.

P/s: Ga Ru Da di UnSave...Gudlak. Ga Ru Da di hati...Steady Aku!!!


Rimas...

Besok, sekali lagi serangan garuda dalam skala yang tidak dapat aku baca kekuatannya bakal melanda.  Kedatangan mereka menguras tenaga kami-kami yang sudah semakin lemah dengan tugas mengawal sumber yang bertindan.  Kedatangan mereka merosak segala rasa-rasa suka yang mula terbit.  Kedatangan mereka merosak momen indah yang mahu kami cetuskan sebagai kenangan terindah tahun ini.  Akur, baiklah; kami akur dengan kepatuhan skala 100 biarpun hati kami risih dengan garuda-garuda tanpa sayap itu.  Walau tanpa sayap, kibasan tangan mereka saja sudah cukup membuat sejuta rimas keliling kepala.

Garuda di hati aku pula, sedang mengibas sayapnya sebanyak sekali, dan itu saja sudah cukup membuatkan ia retak seribu dua.

Rimas.

P/s: saya sayang orang-orang di hati saya.

Monday, October 28, 2013

Cinta Unik


Cinta adalah satu hal yang paling unik.  Di saat si dia antara manusia paling pelik,


kamu tetap merasakan bahawa dialah yang paling cantik.


Kredit untuk kawan FB aku si Randy Rhoads Junior atas quote asalnya(sila rujuk bahagian bawah), jadi aku punya idea untuk hasilkan entry ini.  Ya, lukisan kartunku buruk sekali; statik, lurus malah naif.  Jadi, butakan saja mata kalian dengan kepincangan paling nyata dalam lukisan ini.  Apapun ini ori dari aku, layankan saja sebagai pengubat resdung kamu.  

Untuk si Randy dan Hasliza, semoga hubungan korang berdua akan bersambung dalam episod tanpa tamat, bermaksud di jinjang pelamin dan jinjang-jinjang seterusnya dalam perkahwinan.  Kata si Randy yang turut kupanggil encik Ayam dalam status FB-nya sekejap tadi...

RąŇdý Rhoąds Junior

CINTA itu adalah satu hal yang paling unik. Walaupun berjuta CINTA yang kita berikan untuk orang lain, tetapi CINTA itu tetap ada pada kita.. Macam tak kena jerr ayat ni..(Quote-nya si Randy, Oktober 2013:citation)

P/s: Cinta adalah kita bertemu dan membuat pilihan yang tepat. Cuba kamurang teka, dari filem apakah quote ni???

HBTY: Buat Kamu

S E L A M A T H A R I J A D I

Buat kamu

Hanya sepotong Al-Fatihah sebagai hadiah sempena hari jadi kamu tahun ini...
Semoga panjang umur
Semoga murah rezeki
Semoga gembira selalu
Semoga bahagia selalu
Semoga dipermudahkan segala urusan dunia dan akhirat


H.B.T.Y

Thursday, October 24, 2013

Dan

Dan,
Kentut juga satu nikmat
Apalagi rindu
Ia mengajar kita
Tentang rasa...
Yang bila terubati
Darjah nikmatnya
Bertingkat bahagia...
Dan,
Tentang rasa menghargai


Wednesday, October 23, 2013

Wordless...

Today Is Wednesday


It Used To Be...


W   O   R   D   L   E   S   S  



Monday, October 21, 2013

Diorama dan Dengung Lalat

Sudah beberapa hari tidak menulis di sini, mungkin juga sudah seminggu lebih sedikit, aku kehilangan rahi untuk menulis.  Kepalaku penuh dengan hal-hal yang membuatkan aku menjadi bingung-bingung, seolah-olah ada lalat yang terbang membuat bulatan sambil mengeluarkan bunyi dengung enam harkat, bingit dan menyebalkan.  Kerana kepalaku penuh dengan bingung-bingung dan dengung lalat panjang enam harkat, hatiku jadi mudah retak.  Syukur aku pelakon bijak, jadi bisaku sembunyikan risih hatiku.  Dalam gelak dan senyum, aku sisakan ikhlas yang aku tingkatkan darjatnya  sedaya hati.  Aku benci lalat-lalat dalam kepalaku, telurnya sudah mengeram dalam hatiku.  Aku takut telur itu bertukar menjadi larva, dan jika hal itu terjadi, maknanya aku bakalan terjerumus lagi dalam zulmat yang aku terjun sendiri.  Aku benci bila aku bingung.

Jadi,
Aku buat ini untuk buat aku lupa perkara geli-geli hati dan berharap agar lalat-lalat itu berterbangan pergi tanpa buat bunyi dengung enam harkat.



P/s: Syukur, Diorama ini bantu aku hilang ingatan sekejap. Memang Art adalah terapi hati yang berkesan untukku, seperti selalu kalau aku lagi bingung-bingung hati.  Ini tugasan PSV adik aku.  Aku buat semampu yang dapat, kalau tidak dapat A, aku harap pensyarah dorang boleh kasi B+...kamurang setuju ka???.  Alangkah bagusnya, bila setiap kali, kita tolong orang buat tugasan, maka kita dapat kredit untuk dapat master.

Tuesday, October 8, 2013

Aku, On Lain & Keh Pih Erm

Atas dasar menghormati dan menyayangi profesion keguruan
Aku...
&
Saya Yang Menurut Perintah...

Akur sajalah, bahawa sistem pendidikan di Malaysia sedang melalui fasa 
perubahan dan transformasi.  
Baiklah...




Kempen Jimat Kertas


Koma,
Jam 0140pm: Taklimat Prestasi Guru, dan sekali lagi: Sistem Online diguna pakai bagi pengisian SKT menggantikan borang SKT (kuning, hijau). Sejauh manakah relevannya sistem ini dan kejayaannya, kita tunggu dan lihat apabila dikatakan bahawa sistem ini masih dalam medan uji litar.  Apa-apa sajalah KPM, kami akur dengan arahan.

Jaddey...
On Lain Turussss kitta...
P/s: Maj ju larh KehpihErmm dingan On Lain...

Wednesday, October 2, 2013

Tolong

Tolong,
Limit yang aku canangkan cuma berbaki 3 bulan saja dari sekarang.  Sepuluh titik dua belas titik tiga belas, tarikh luput untuk penukaran status.  Tapi siapa aku untuk merencana hidup, apalagi bukan aku penentu akhir jalan cerita tentang hidup. Ya, bukan aku.  Hanya Dia, Yang Maha Besar dan Maha Kuasa.


Tolong....
Tuliskan namaku atas layang-layang
Nanti aku taburkan hurufnya di langit biru
Biar berserakan hingga dibilang orang
Terbitkah rasa haru?
Terlihatkah nuansa hati?


....Semoga satu saat, status ini bakalan bertukar.  Kalau saja aku berada di India...ermmm tetap saja perkataan "kalau" itu tidak bagus...


P/s: Sila ignore kejiwangan aku malam ini.  Kasi tabuta jaitu mata, kasi tatuli jaitu talinga...ko diam2 saja nanti kita babagi...

Urang Islam Sabah: mari kita bersatu, buktikan.

Teringat RAUDHAH time balik skul tadi, dabelang tu ustazah:

"Kejayaan kegemilangan Islam semasa zaman Nabi Muhammad SAW-iaitu ketika proses Dakwah syiar Islam, ialah: Kemantapan Akidah. Oleh itu, untuk matlamat penyatuan umat Islam sejagat pada hemat saya yang tidak bijak dan maha kekurangan ini, ia bukanlah melalui penukaran identiti bangsa. Batul kaitu? 

P/s: tidak berniat memanaskan isu tukar bangsa yang dibangkitkan oleh Mufti Sabah. Dia mungkin punya faktanya sendiri, walauapapun, kenyataan dia telah melukakan hati banyak bangsa di Sabah. Semoga kita semua bijak mengendalikan isu ini, orang Islam Sabah harus bersatu kalau mahu membuktikan bahawa, sekalipun kita berlainan bangsa, tapi kita masih bersatu di bawah satu agama yang sangat mulia, iaitulah: ISLAM.

Tuesday, October 1, 2013

Keronsang Handmade

Keronsang ini aku buat 3 hari yang lepas.  Saja aku jadikan keronsang handmade ini sebagai entri oktober. Hasilnya tidaklah seperti yang ada di kedai, apalagi aku kekurangan material untuk hasilkan keronsang yang cantik-cantik dan comel-comel.  Jadi, sebagai santapan mata dalam entri pertama dalam bulan oktober ini, kalian layankan saja entri ini, okeh!!!





P/s: Jangan ja tabuta mata kamurang meningu keronsang yang sia bikin sendiri ni...mimang ampai-ampai tidak cantik, tapi cumil tatap ada bah kan...kio bakai!!!