Saturday, December 29, 2012

Sweet Dream - Encik Mimpi



Since jadi peminat En.Mimpi, aku memang suka gila layan coverRRR dia, dan tak lupa lagu2 yang dia cipta sendiri, kadang2 tu aku gelak dengar dia nyanyi.  Apa taknye, En.Mimpi kalau dia lagi cover lagu, dua je...samada dia melawakkan lagu atau dia coverRR secara serius...hahaha!!! Paling tak bole lupa waktu dia coveRRR lagu Cina tajuk 'Tong Hua' nyanyian Guang Liang, memang lawak lah....tu belum lagi dia buat goolate lagu2 omputeh...apapun since kenal EM dalam You-Tube tahun lepas, aku memang dah jadi peminat dia la, nampak tak kegedikan aku bile sampai part minat ni....hahahaha.   Semoga En. Mimpi sukses selalu.....

P/s: My Love Patzzi.....sepa pernah tengok drama korea ni??? aku paling minat KD ni dulu.  Sampai sekarang suka tengok Jang Nara....mudahan dia dapat hidayah Allah dan masuk Islam....tetibe...!!!

Friday, December 28, 2012

Hati Saya

Kalau hati saya ini, lagaknya seperti Tun Teja; sudah pasti ia siap berjuang untuk mendapatkan kemenangan dalam pertempuran merebut hati.  Tapi hati saya ini, hanya tahu berlagak mengalah dan terus kalah.  

P/s: Pesimis atau Prejudis #2

Wednesday, December 26, 2012

Sharing Is Caring

Atas sebab kita rakan "Guru"....GPA & JQAF.....

Belum ada RPT KSSR Tahun 1-3...cuak...masih bingung2 atau malas mo fikir apalagi membuatnya, bah...ini peluang kamurang.  Saya kasi percuma saja...apa yang anda perlu buat....cuma hantar email kamurang di ruangan komen....InsyaAllah saya akan emailkan RPT tersebut.  Nanti kalau sudah kena email..janganlah pula malas mo print.....cayok2 untuk sesi persekolahan 2013....alahai...terasa sekejap ja ni cuti thun ni kan....!!!

Kalau kamurang mau minta borang individu KSSR dan borang kelompok (sebagai guru mata pelajaran, kamurang kena ada ini..untuk memudahkan proses pengisian online SPPBS yang errkkk... hampehnya tu... lidut macam siput; juga sebagai dokumentasi kamurang...manatau kena lawat nazir ka atau siapa2 la seja yang memantau kamurang), carta perkembangan individu dan carta perkembangan sumatif individu....pun kamurang boleh juga minta dari saya....Sebagai amal jariah ja sepanjang saya masih bernafas di muka bumi Allah ini...InsyaAllah.  Bah....sama2 la kita mengajar KSSR yang sudah masuk tahun 3 dengan jayanya....InsyaAllah...Semoga Allah mempermudahkan urusan kita guru2 Malaysia...Amin.

KSSR
(^ __^)
\m/
...Kami guru Malaysia...
Selamat Menempuh Sesi Persekolahan 2013

Saturday, December 22, 2012

Berhenti Berharap



Mulai hari ini, waktu aku bakalan kehilangan lagi; aku harus kembali realistik.  Harus berhenti berharap, kecuali pada Tuhanku yang satu.  Cukuplah untuk kali ini,  biarlah status itu aku pegang sampai akhir nanti.

Aku sudah penat.

Thursday, December 20, 2012

Geli-geli hati

Sulit sebenarnya membendung hati yang sarat dengan rindu membuku di dada.  Sulit sebenarnya memaksa diri untuk pura-pura lupa bahawa hati itu baik-baik saja terletak di dalam sana.  Cuti-cuti singkatku sabtu dan ahad lepas menjerumus aku dalam perasaan geli-geli hati yang buat jiwa aku kacau sedikit atau kacau banyak sebenarnya.  Benci sebenarnya bila ada rasa ini, kerana selalunya ia tidak pernah memihak kepadaku.  Mungkin aku perlu mandi bunga 101 kali.  Atau mungkin aku cuma perlu bercuti singkat lagi, tapi kali ini tanpa memberitahu siapa pun bahawa aku ada di sana.

Untuk melupakan jiwa yang parah-parah manja, aku cuba melakukan terapi hati, ya; melalui hobiku yang satu lagi, memancing.  Syukur aku punya kawan yang sama hobi denganku, Issa namanya.  Ya; aku berjaya mengubat sedikit hatiku melalui terapi yang kulakukan bila aku sedang leka memancing.  Cuma, bila aku kembali ke dunia kecilku,  pada malam ini; aku perasan yang ternyata sulit membendung rasa rindu.

Huh....pastinya cuma aku saja yang punya perasaan geli-geli hati ini.  Percuma....
Hahaha....Bagus kalau Telampau besar tu ikan......Minta Puji ja lebih....ahaks!!!

Entri Khas Untuk Kawan Blogger: Herman shah Shah

Terima Kasih Saudara.....

Herman shah Shah


Kerana...

Sudi Singgah Dan Menjadi Pengikut Ke 14 blog saya

20.12.2012

P/s: Saya tak dapat nak follow Blog awak sebab tidak ada link untuk ke Blog awak....:(

Wednesday, December 19, 2012

Rupa Cintaku

Bagaimanakah rupa cintaku?
Apa secantik pelangi petang?

Tidak...
Kalau ia secantik pelangi
Itu gambaran jalinan cerita indah
Sedang hakikatnya 
Rupa cintaku bukan begitu

Kalau rupa cintaku...
Ia seperti mega mendung
Menghias wajah langit
Sedang mendung itu berlalu..
Mentari pasti kembali
Memancar sirnanya
Cintaku yang malap
bercahaya semula....

Monday, December 17, 2012

Peluang Terakhir

Mungkin ini peluang terakhirku dalam usia ini.  Aku sudah mencuba sebaiknya, mungkin belum yang terbaik tapi aku sudah berusaha.  Kini, terpulang pada ketentuan takdir.  Aku tidak meletakkan harapan tinggi, aku cuma menyerahkan pada kuasa Tuhanku yang maha mengetahui.  Aku sedar aku tidak akan mampu bersaing dengan manusia An-Nisa di sekelilingnya.  Andai nama itu yang tertulis untukku di Luh MahfuzNya, pasti dia akan kembali kepadaku juga.  Andai tidak tertulis untukku, aku redha.  Cinta tidak boleh dipaksa, biar cinta itu bebas mencari haluannya sendiri.  

Sekurang-kurangnya ada kenangan tercipta untuk dijadikan cerita suatu masa nanti.

P/s: Kenangan Itu Kerinduan

Saturday, December 15, 2012

Cara Memasukkan File PPT Ke dalam Blog

Bagi kalian yang kesulitan untuk memasukkan file PowerPoint dalam blog kalian, 
ada baiknya kalian ikuti tutorial dibawah ini:


1. Masuklah ke halaman http://slideshare.net/upload
2. Kemudian Log in. Jika kalian belum memiliki akun di halaman tersebut, 

maka klik Sign up dan buatlah akun kalian.
3. Isi data diri untuk registrasi
4. Log in
5. Klik upload
6. Upload
7. Kemudian, kalian pergi ke My Uploads untuk melihat postingan 

tersebut
8. Buka postingan tadi
9. Klik Embed
10. Copy kode htmlnya
11. Lalu Paste kode html di Entri baru blog kalian
12. Ubah jenis penulisannya menjadi HTML
13. Publish

Bagaimana? Mudah bukan?
Semoga dengan membaca tulisan ini, permasalahan yang kalian alami dapat terselesaikan :)

Sumber: Husna NF...TYSM ya......
Sumber: http://blossomscounseling87.blogspot.com/2012/01/cara-

memasukkan-file-powerpoint-dalam.html

Tuesday, December 11, 2012

Kalau cinta itu buta

Kalau cinta itu buta sifatnya, maka orang yang bercinta dan mahu jatuh cinta harus bersedia membeli tongkat sebagai penunjuk arah-jalan. 
 

Sehari selepas harijadi

Untuk menulis entri ini, ada sedikit rasa malu-malu kucing yang terpaksa disembunyikan.  Untuk menulis entri ini aku memerlukan sedikit kegilaan yang masih tersisa rasa menahan diri dari menjadi gila nyata.  Kenapa aku harus punya rasa-rasa begitu-malu2 kucing dan sedikit kegilan. Huh...apa ada kaitan dengan umurku yang nombornya sudah mencecah dua angka ganjil pada tahun ini??? barangkali juga.  Apa ada pada umurku itu? mahu disembunyikan hingga habis seluruh magik diguna-pakai seribu kali pun umur itu tetap begitu, tidak menurun tapi meningkat terus.  Aku harus kembali pada realiti.


Diumur sehari selepas rasmi memegang dua angka ganjil bermula dengan kepala 3 dalam senarai nombor di dunia ini,  ada dua rakan-yang salah seorangnya sahabat paling terbaikku, Fatine Lee telah menjanjikan hadiah buatku dan seorang lagi seorang kawan yang berpangkat adik walau telah aku katakan bahawa ia tidak perlu.  Ikhlaskah aku bila aku katakan tidak perlu??? ermm...hadiah tidak perlu, ucapan saja sudah cukup manis buatku.  Tapi kalau mereka mahu memberikan sebagai tanda mata pada harijadiku kali ini, terima kasih banyak-banyak buat kalian.  Mungkin ada sipi dari diriku mahukan hadiah...siapa juga tidak suka pada pemberian berupa hadiah harijadi, bukan begitu? :)

Tahun ini, aku memegang umur dua nombor ganjil, siapa tahu ada rezeki besar daripada Allah swt buatku....

Terus-terang, diumur ini aku mengharapkan sesuatu yang lebih baik buatku.  Sebab itu ada rasa segan berupa malu-malu kucing dan memerlukan sedikit kegilaan yang tidak melampau supaya aku masih mampu untuk kembali ke realiti hidup.  Supaya nantinya kalau impian dan harapan aku tidak menjadi, aku boleh redha dan pasrah pada ketentuan Tuhan.  Aku harap gelaran yang ku pegang selama ini bakalan bertukar nama.  Itu saja doaku buat masa ini dan sepanjang bulan kelahiranku.  Yang pastinya, siapa juga suka dirinya kekal pada satu gelaran yang sudah dipegang selama hidup.  Hidupkan perlu perubahan.  Sarkastik kah?? naif ka?? biarlah, itulah aku.

Semoga Allah merahmatiku dan kedua ibubapku...

P/s: tidak ada kek harijadi sempena harijadiku tahun ini seperti tahun-tahun yang berlalu juga...mungkin aku perlu beli kek sendiri dan makan sendiri....kasihan!!!

Tuesday, December 4, 2012

Diari Comel

Ada cerita tentangmu yang masih belum siap
lembaran itu carik sebelum aku sempat menulis
Sebenarnya aku mahu menulis satu rahsia
Cuba melantun misteri tentang perasaan
Saat rindu menyapa hati
Dalam bentuk cerita
Pada  muka surat pertama dalam diari comel itu....

Puas aku cuba melekatkan lembaran carik itu
kerana aku tidak mahu menulis pada lembaran kedua
dalam diari comel itu.....

Sungguh...

Aku tidak mahu
Aku tidak mampu....

Monday, December 3, 2012

Visa-untukmu selamanya cover


Kasihku
Seharum mawar merah
Kujadikan cinta untukmu
Selama-lamanya oh...

Kasihku
Seluas laut biru
Ku jadikan rindu untukmu
Selama-lamanya

Biarpun duri yang bisa
Menjadi penghalang cinta
Aku yang di sini
Hanya untukmu jua
Biar laut bergelora
Menjadi resah sejuta
Aku yang di sini
Pencinta yang setia oh...

Kasihku
Seharum bunga kemboja
Ku jadikan miliknya
Seandainya terpanggil selamanya( 2x )

Saturday, December 1, 2012

Disember Bulan Kelahiranku

Assalamualaikum Disember......sedar tak sedar sudah sampai ke bulan Disember, bulan kelahiran aku.  Tinggal 9 hari dari sekarang aku bakal meraikan harijadiku yang ke-??.  Disember sudah membuka jendela seluas-luasnya.  Adakah khabar gembira untukku di bulan kelahiranku ini?  apa saja yang bakalan berlaku di bulan ini akan aku terima dengan hati redha dan pasrah kepada ILAHI Ya Rabbi.  Aku harap aku terus punya kekuatan mental dan fizikal menghadapi semua percaturan hidup yang telah ditentukan, bakal ditentukan-bermakna takdir Allah untukku yang selalu khilaf ini.  Apapun sudah pasti redha dan pasrah itu aku buat setelah aku benar-benar berusaha mengendalikan semua percaturan hidup sepanjang bulan ini.  Bukanlah kerana Adanya Qadha dan Qadar Allah maka aku dengan begitu mudah menyerah pada takdir yang telah ditentukan.  Bukan begitu maksud Allah, ia bermaksud: hamba-hambanya perlu berusaha sedaya yang boleh, dan jika apa yang kita usahakan dengan sebaiknya tidak menjadi seperti yang kita mahukan, maka ketika itulah kita harus redha dan pasrah dengan ketentuan tuhan.  Bukan menyerah dan  mengalah secara total.

P/s: motivasi untuk diri:

Disember datang lagi, apa impian dan harapan dalam bulan ini? apapun bentuk Impian dan harapan kamu, berusahalah untuk menggapainya.....

Impian dan harapan itu harus seiring, impian datang bersama harapan, harapan juga datang bersama impian. Hanya kerja keras dan Istiqamah maka impian dan harapan akan menjadi kenyataan, jika tidak menjadi seperti apa yang kita impikan dan harapkan, bersifat qanaah iaitu redha dan pasrah kerana itu adalah Qada dan Qadar Allah

Gambar Gerhana Bulan pada 10 Dis 2011

Allah Maha Besar....
P/s: Yakin Boleh dan Tetap Teguh.


P/s: Kata Izzah dalam OR: "Redha itu ikhlas, pasrah itu menyerah"....